4 Eylül 2012 Salı

Edebiyat! Yazarlardan Sözler.... (Okumalısınız!)


Şimdi acının ne olduğunu gerçekten biliyordum. Ayağını bir cam parçasıyla kesmek ve eczanede dikiş attırmak değildi bu. Acı insanın yüreğini paralayan, sırrını kimseye anlatmadan birlikte ölmesi gereken şeydi. Kollarda, kafada en ufak güç bırakmayan, yastıkta kafayı bir yandan öbürüne çevirme cesaretini bile yok eden şeydi.
Jose Maura De Vasconcelos / Şeker Portakalı



Sadece şefkat iyileştiricidir,
Çünkü insanın içindeki tüm hastalıklar sevginin eksikliğinden kaynaklanır...!
| Osho |


"Yüreğinin sesini dinle" diyorlar,kulaklarımızı sağır edecek kadar gürültü varken, hızla oradan oraya koşuştururken ve onca kavga gürültü içinde gerçekten onu işitebilir miyiz ?
| Haşmet Babaoğlu |



"İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar."
| Sabahattin Ali |



İnsanlar da ülkelere benziyor;
Sınırları var, yüzölçümleri.
Yasaları var, bayrakları, ilkeleri.
Kimi dağlık bir arazidir,
Kimi kıraç,
Kimi bereketli.
Kimi dardır. Kimi engin göz alabildiğince,
Kiminin sınırlarından sıkı pasaport denetimiyle girilebilir.
Elini kolunu sallayarak girersin kiminden içeri.
Sonuçta ne küçümse insanları kızım,
Ne de önemse gereğinden çok.
Ama anlamaya çalış.
Nedir ve ne kadar genişleyebilir yüz ölçümleri.
| Ataol Behramoğlu |


İçim, ey içim;
Bu yolculuk nereye?
Yine bir şehrin ölümünü başlatır gibisin...
|Cahit Zarifoğlu|


"Güzel bir gülüş, karanlık bir eve giren güneş ışığına benzer…"
| Lev Nikolayeviç Tolstoy |





Küçük şeyleri unutamayanlar, en geri hatıraları da unutamayanlardır.
Hafızalarının bu bahtsız kuvveti karşısında hiçbir memleket, hiçbir vatan tutamadan; her yeri, her şeyi severek öleceklerdir.
| Sait Faik Abasıy anık |


Ben dalgın insanları çok severim.
Bu onların iyi olduklarını, fikir adamı olduklarını gösterir.
Zira kötüler ve boş kafalılar, her zaman uyanıktırlar...
|Prens de Higne|




"Her şey bu kadar basit aslında" dedim kendi kendime..
Dünya tozlanan bir yerdir.
Bütün insanlar toz almak için gelirler dünyaya.
Kimisi bir ülkenin tozunu alır, kimisi bir sehpanın, kimisi bir ceketin.
Ama bazen bir gözün tozunu almak gerekir dünyada, kabul etmek lazım en zoru budur...
| Ali Ayçil |


"Bir babanın çocuklarına yapabileceği en büyük iyilik onların annelerini sevmektir..."
| Theodore Martin Hesburgh |



YAŞ 5
Anne ve babamın birbirlerine bağırmalarının beni ne kadar korkuttuğunu öğrendim.

YAŞ 7
Meşrubat içerken gülersem içtiğimin burnumdan geleceğini öğrendim

YAŞ 12
Bir şeyin değerini anlamanın en iyi yolunun bir süre ondan yoksun kalmak olduğunu öğrendim.

YAŞ 13
Annemle babamın elele tutuşmalarının ve öpüşmelerinin beni daima mutlu ettiğini öğrendim.

YAŞ 15
Bazan hayvanların kalbimi insanlardan daha fazla ısıttığını öğrendim.

YAŞ 18
İlk gençlik yıllarımın keder, şaşkınlık, ıstırap ve aşktan ibaret olduğunu öğrendim.

YAŞ 24
Aşkın kalbimi kırabileceğini ama buna değer olduğunu öğrendim.

YAŞ 33
Bir arkadaşı kaybetmenin en kestirme yolunun ona ödünç para vermek olduğunu öğrendim.

YAŞ 36
Önemli olanın başkalarının benim için ne düşündükleri değil benim kendi hakkımda ne düşündüğüm olduğunu öğrendim.

YAŞ 38
Eşimin beni hala sevdiğini, tabakta iki elma kaldığında küçüğünü almasından anlayabileceğimi öğrendim.

YAŞ 41
Bir insanın kendine olan güveninin, başarısını büyük oranda belirlediğini öğrendim.

YAŞ 44
Annemin beni görmekten her seferinde sonsuz mutluluk duyduğunu öğrendim.

YAŞ 46
Yalnızca minik bir kart göndererek bile birinin gönlünü aydınlatabileceğimi öğrendim.

YAŞ 49
Herhangi bir işi yaptığımdan daha iyi yapmaya çalıştığımda, o işin yaratıcılığa dönüştüğünü öğrendim.

YAŞ 50
Sevgi, evde üretilmemişse, başka yerde öğrenmenin çok güç olabileceğini öğrendim.

YAŞ 53
İnsanların bana, izin verdiğim biçimde davrandıklarını öğrendim.

YAŞ 55
Küçük kararları aklımla, büyük kararları ise kalbimle almam gerektiğini öğrendim.

YAŞ 64
Mutluluğun parfum gibi olduğunu, kendime bulaştırmadan başkalarına veremeyeceğimi öğrendim.

YAŞ 70
İyi kalpli ve sevecen olmanın, mükemmel olmaktan daha iyi olduğunu öğrendim.

YAŞ 82
Sancılar içinde kıvransam bile başkalarına basağrısı olmamam gerektiğini öğrendim.

YAŞ 90
Kiminle evleneceğin kararının hayatta verilen en önemli karar olduğunu öğrendim.

YAŞ 95
Öğrenmem gereken daha pek çok şeyler olduğunu öğrendim.
Dün sabaha karşı kendimle konuştum.
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum.
Yokuşun başında bir düşman vardı.
Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum…
Özdemir Asaf


Sevgi bir alışkanlık, bir yükümlülük ya da bir borç değildir. Aşk şarkılarında söylenenler değildir. Sevgi sevgidir. Athena'nın şirin'in ya da aya sofya'nın vasiyeti bu işte: sevgi sevgidir. Tanımı yoktur. Sev ve fazla soru sorma. Yalnızca sev.
| Paulo Coelho |


İnsanın büyüdükçe mı artıyor dertleri?
Yoksa insan, büyüdükçe mi anlıyor gerçekleri?
| Özdemir Asaf |


"Kalbimin kıpırdadığı ilk anı sığdıracağım ne kadar çok kelamım vardı benim. Yine de bir kıpırtısına kalbimin kelam yetiremedim."
| Nazan Bekiroğlu |


Hayattaki en güzel şey;
Tüm kusurlarınızı bilmesine rağmen sizin hala muhteşem olduğunuzu düşünen birisinin olmasıdır.
| Ernest Hemingway |


Kalbinizle yaptığınız her şey, size geri dönecektir.
| HZ MEVLANA |


Mutsuzlukdan söz etmek istiyorum
Dikey ve yatay mutsuzluktan
Mükemmel mutsuzluğundan insan soyunun
Sevgim acıyor
Biz giz dolu bir şey yaşadık
Onlarda orada yaşadılar
Bir dağın çarpıklığını
bir sevinç sanarak
En başta mutsuzluk elbet
Kasaba meyhanesi gibi
Kahkahası gün ışığına vurup da
öteden beri yansımayan
Yani birinin solgun bir gülden kaptığı frengi
Öbürürün bir kadından aldığı verem
Bütün işhanlarının tarihçesi
sevgim acıyor
Yazık sevgime diyor birisi
Güzel gözlü bir çoçuğun bile
O kadar korunmuş bir yazı yoktu
Ne denmelidir bilemiyorum
sevgim acıyor
Gemiler gene gelip gidiyor
Dağlar kararıp aydınlanacaklar
Ve o kadar
Tavrım bir çok şeyi bulup coşmaktır
Sonbahar geldi hüzün
İlkbahar geldi kara hüzün
Ey en akıllı kişisi dünyanın
Bazen yaz ortasında gündüzün
sevgim acıyor
Kimi sevsem
Kim beni sevse
Eylül toparlandı gitti işte
Ekim filanda gider bu gidişle
Tarihe gömülen koca koca atlar
Tarihe gömülür o kadar
| Turgut Uyar |


Benim bütün çabam kimseye muhtaç olmadan yaşamaktır..
İnsanlar hiçbir şeyimi almazlarsa,
- Bana çok şey vermiş olurlar..
Hiçbir kötülük etmezlerse,
- Yeterince iyilik yapmış sayılırlar..
| Montaigne |


Acı, insanın hayat tarlasında biçtiği buğdaylardan pişirdiği ekmektir. Dolayısıyla sabah kahvaltısı kadar kaçınılmazdır.
| Hakan Günday |


Devamı Gelecek...

2 yorum:

  1. Canım, fotoğraflar da sözler de harika.
    Yalnız benim en çok sevdiğim ve öğretisini kendime en yakın hissetiğim Osho'dur. Çocuk yetiştirme konusunda da çok özenmli sözleri ve yazıları var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osho....
      Bi dahaki sefere onun üstüne daha fazla yayınlıycam. Beğenmene sevindim. Fotoğraf uyumu zor oldu biraz

      Sil